Önkormányzati Hírlevél
Integrált Önkormányzati Térinformatikai Rendszer
Hírlevelünk célja, hogy partnereinket rendszeresen tájékoztassuk a GISPÁN-nal kapcsolatos hírekről. (Hírlevelünket más címre is kérheti vagy lemondhatja a gispan@rudaskarig.hu címre küldött üzenetével.)
Önkormányzati Térinformatikai Szakmai Nap 2003. október 30. - Székesfehérvár
Székesfehérvár Megyei Jogú Város Önkormányzatánál lezárult a térinformatikai rendszer bevezetése, együttműködésünk viszont a Követési-támogatási szerződés keretében tovább folytatódik. A Hivatalban 11 alrendszer került telepítésre, ebből 8 teljes kezdeti adatbázis feltöltéssel, köztük az Útnyilvántartás, az Ingatlanvagyon kataszter, az Ingatlan nyilvántartás.
A sikeres együttműködés kapcsán a koronázóvárosban rendezzük meg az ez évi GISPÁN Partner Napot és nyilvános szemináriumunkat, melyre minden kedves érdeklődőt szeretettel várunk!
Tartalomjegyzék
2003 ősz

1.

Híreink

GISPÁN® Release

 

Megújult ügyfélszolgálat

 

Lezárult bevezetés

 

ISO minősítés

2.

Rendezvények

Önkormányzati Térinformatikai Szakmai Nap

 

Önkormányzati konferenciák

3.

Újdonságok a GISPÁN®-ban

4.

Közeljövőre tervezett fejlesztések

5.

Alrendszerek legfrissebb verziói

6.

GISPÁN® tippek

1. Híreink


Új GISPÁN® Release - 2003R2

A legfrissebb alrendszer verziók összecsomagolásával megjelent a GISPÁN® rendszer új változata.

További információk: Gombás Levente, Rudas & Karig Kft.


Megújult ügyfélszolgálat

Cégünk szeptembertől megújult ügyfélszolgálattal áll ügyfelei rendelkezésére: új kollégák erősítik a szolgáltatási csoportot, illetve az alábbi újdonságokat vezettük be a színvonal emelésére:

Release menedzsment

Az alrendszerek legfrissebb verzióinak összecsomagolásával negyedévente teljes termékcsomagot állítunk össze, melyet alapos tesztelésnek vetünk alá. Így a rendszer frissítéseinek telepítése az ügyfelek számára kiszámíthatóbbá válik, és kevesebb kockázatot rejt.

Ügyfélszolgálati portál

Elkészült ügyfélszolgálati portálunk, melynek segítségével partnereink egy kényelmes Internetes portálon keresztül jelezhetik a GISPÁN® rendszerrel kapcsolatos észrevételeiket, javaslataikat. A széleskörű szolgáltatásokat nyújtó felületen a bejelentést tevő felhasználó folyamatosan követheti bejelentéseinek aktuális státuszát (regisztrálva, fejlesztési munkába véve, javítás kész stb.), és automatikusan e-mail üzenetet kap, ha a bejelentés státusza megváltozik. Az ügyfélszolgálati portál lehetőséget ad a fejlesztők és a bejelentők kommunikációjára a probléma pontos behatárolása céljából. A felhasználók láthatják egymás nyilvános bejelentéseit is, illetve az azokra adott fejlesztői válaszokat.

Távoli rendszermenedzsment

A fenti Release menedzsment ellenére továbbra is szükség lehet gyors hibajavításokra, illetve közvetlen beavatkozások elvégzésére. Az Interneten keresztüli távoli rendszermenedzsment révén az eddiginél rugalmasabban és egyben olcsóbban tudjuk elvégezni ezeket a fontos beavatkozásokat az Ön rendszerében.

További információk: Gombás Levente, Rudas & Karig Kft.


Lezárult a GISPÁN® bevezetése a Székesfehérvári Polgármesteri Hivatalban

Lezárult a rendszer bevezetése, együttműködésünk viszont a Követési-támogatási szerződés keretében tovább folytatódik Székesfehérvár Megyei Jogú Város Önkormányzatával. A Hivatalban 11 alrendszer került telepítésre, ebből 8 teljes kezdeti adatbázis feltöltéssel, köztük az Útnyilvántartás, az Ingatlanvagyon kataszter, az Ingatlan nyilvántartás.

A kezdeti hónapokban hetenkénti konzultációs lehetőséggel segítettük felhasználóinkat a rendszer használatának minél jobb elsajátítása érdekében. Rendszerünk 4 különálló telephelyen, összesen 9 hivatali osztályon 33 regisztrált felhasználónak segíti mindennapi munkáját. Rendszerünk térinformatikai felülete és funkcionalitása a telepített Négyrétegű Regionális Információs Rendszer révén a városi honlapon is elérhető.

További információk: Szám Henrietta, Rudas & Karig Kft.


Folyamatban van cégünk ISO minősítése

Az MSZ EN ISO 9001:2001 minősítés megszerzésével, bevezetésével, és folyamatos továbbfejlesztésével cégünk célul tűzte ki maga elé, hogy a szigorú belső szabályozásainkat egységes, és a teljes működési kört lefedő tanúsított minőségirányítási dokumentációs rendszerré alakítsa. Ezáltal partnereink igényeinek minél magasabb színvonalú kielégítése történjen. Az ISO minősítés megszerzését az év végéig tervezzük.

További információk: Tiszavölgyi Ferenc, Rudas & Karig Kft.

2. Rendezvények

2003. október 30. - Önkormányzati Térinformatikai Szakmai Nap

Az elmúlt évek sikeres rendezvényeit folytatva, az idén is megrendezzük az országos Önkormányzati Térinformatikai Szakmai Napot.
A rendezvény házigazdája: Székesfehérvár Megyei Jogú Város Önkormányzata

Várja Önt Székesfehérvár MJV Önkormányzata és a Rudas&Karig Kft.!

Időpont: 2003. október 30. 9:00 - 17:00
Helyszín: Székesfehérvár MJV Polgármesteri Hivatala
Székesfehérvár, Városház tér 1. Tanácsterem

Az előadások során:

  • megismerheti a térinformatika önkormányzati alkalmazásának hasznát;
  • bemutatjuk a GISPÁN fejlesztés legújabb eredményeit, találkozhat a sikeres felhasználókkal;
  • önkormányzati munkatársaktól közvetlenül informálódhat a GISPÁN képességeiről, a rendszer bevezetések tapasztalatairól;
  • kulturális programokkal színesítve ismerkedhet meg az önkormányzati informatika aktuális helyzetével, lehetőségeivel.

Program:

9:00 - 10:00 Érkezés, regisztráció
10:00 - 10:30 Konferencia megnyitó
10:30 - 11:30 A térkép haszna az önkormányzati informatikában

  • A korrekt térképi információk haszna a napi ügyintézői gyakorlatban
  • A települési alaptérképek karbantartásának megoldása
  • Elemzési célú kimutatások készítése térképi alapon

11:30 - 12:00 Ingatlannyilvántartás, földhivatali adatok
12:00 - 12:30 Iktatási feladatok korrekt, hatékony ellátása, nagy iratmennyiség esetén is!

12:30 - 13:30 Ebéd
13:30 - 14:00 Rövid séta a Belvárosban

14:00 - 14:40 Partner előadások (Bentley, Oracle)
15:00 - 16:00 Szakági informatikai szemináriumok 2 szekcióban
Központi nyilvántartás, hatósági feladatok:

  • Építmény műszaki nyilvántartások vezetése
  • Városrendezés tervek, kapcsolódó joganyagok
  • Építéshatóság támogatása, iratgenerálás

Vagyongazdálkodás

  • Ingatlanvagyon-kataszter vezetése, számviteli egyezőség
  • Szerzés-elidegenítés
  • Bérbeadás, hasznosítás

16:00 - 16:30 Internetes publikációs lehetőségek: térkép és adat szinten
16:30 - 17:00 A fejlesztés irányai

  • Ügyfélszolgálat Web alapú megoldása
  • Követés-támogatási szolgáltatás tartalma
  • Várható újdonságok a termékben

17:00 Záróünnepség

A rendezvényre minden érdeklődőt szeretettel várunk!
A részvétel ingyenes, kötelező regisztráció: http://ugyfelszolgalat.rudaskarig.hu/regiszt/

Felmerülő kérdéseire készséggel válaszol Szám Henrietta (Rudas & Karig Kft.) a 06 1 316 10 96 telefonszámon.

Előzetes szállásfoglalásban segít Önnek Szabóné Kovács Ilona (Székesfehérvár PH) a 06 22 537 261 telefonszámon.

A szakmai nap résztvevői a RODIN Kft. önkormányzatok számára szervezett rendezvényeire 2004. március 31-ig érvényes, 50%-os kedvezményre jogosító bónuszt kapnak.

Önkormányzati konferenciák a RODIN Kft. rendezésében

  • Október 7: A szabálysértés és birtokvédelem önkormányzati feladatai /Előadók: Dr. Papp László, Dr. Kovalik Pál, Dr. Sárosi Magdolna/
  • Október 14: Az állattartás és állategészségügy önkormányzati feladatai /Előadók: Dr. Hanzséros Ferenc, Dr. Fuér Angéla/
  • Október 16: Eszköznyilvántartás, értékelés, leltározás, selejtezés /Előadó: Dömötörfy Józsefné/
  • Október 29: Közbeszerzési törvény /Előadók: Dr. Fribriczer Gabriella, Dr. Tátrai Tünde/
  • November 13: Költségvetési szervekre vonatkozó áfa változások 2004-ben /Előadó: Dr. Csátaljay Zsuzsanna/
  • November 26: Költségvetési szervek felkészülése a 2003. év végi számviteli feladatokra /Előadó: Szamkó Józsefné/

3. Újdonságok a GISPÁN®-ban

Általános funkcionalitás

  • Alapértelmezett felhasználói szűrés/rendezés/oszlopbeállítás a listázó űrlapokon
    • A felhasználói beállítások alapértelmezetté tehetők, ha az adott funkció mentése során a megfelelő adatlapon (Lista/Új oszlopbeállítás, Lekérdezés/Lekérdezések karbantartása) az Alapértelmezett opció bekapcsolásra kerül. Ha egy beállítás alapértelmezett, akkor a listázó űrlap minden indításakor az elmentett beállításnak megfelelően nyílik meg.
    • Ha egy listázó megnyitása közben lenyomva tartjuk a CTRL billentyűt, akkor az alapértelmezett beállítások figyelmen kívül hagyásával, eredeti formájában nyílik meg az űrlap.
    • Ha egy listázó megnyitása közben lenyomva tartjuk a SHIFT billentyűt, akkor szűrő üzemmódban nyílik meg az űrlap, amit a zöld színű listasor jelez.

  • Dinamikus oszlopkezelés a listázó űrlapokon
    • Sokszor kényelmetlenné tette a listázók kezelését a merev oszlopszélesség, az esetenként kevésbé fontos mezők túl nagy helyfoglalása. A dinamikus oszlopkezelés bevezetésével a listázókon az egyes oszlopok mérete egérhúzással tetszőlegesen állítható be. Az Új oszlopbeállítás készítés, és Egyedi oszlopbeállítás alkalmazása funkciókkal együtt a listázók megjelenése most már teljes mértékben, egyénileg testre szabhatóvá vált.
Iktató
  • Fejlettebb előadói ív nyomtatási lehetőségek
    • Az előadói ív nyomtatásnál, ha több az iratok száma mint 10, akkor a 11. irattól kezdve lehet új előadói ívet nyomtatni, ahol az alszámok 11-től 20-ig jeleníthetők meg és így tovább (21-től, 31-től stb).
    • Az ügylista nyomtatásakor az ügy ügyintézője (kódja) is megjelenik a listán.
    • Nyomtatás egyszerűsítése: közvetlenül az alapnyomtatóra megy az ügy borító nyomtatása (egy kattintás az eddigi négy helyett).
Ingatlanvagyon-kataszter
  • Borítóra értékösszegzés fejlesztése:
    Elkészült I lap érték összeg elkülönítése a betétlap értékeitől, ezzel ellenőrizhetővé, megbízhatóvá válik az értékek kezelése. A verzióváltás metódusában külön figyelmet fordítottunk az érték duplázódások elkerülésére.
Vagyonanalitika
  • Adatösszevetés lehetősége az Ingatlanvagyon-kataszterrel
    A Vagyonkataszter - Vagyonanalitika összehasonlító funkció, felhasználva a gyűjtőket, jelez minden különbséget a két rendszer között. (Pl: Hiányzó ingatlanok és betétlapok egyik vagy másik nyilvántartásban, vagy
    különbözők a bruttó/nettó értékek).

Ha bármelyik új funkcióval kapcsolatban kérdése vagy észrevétele van, kérjük hívja a (1) 316-0506 telefonszámon hot-line szolgálatunkat, vagy küldjön e-mailt a gispan@rudaskarig.hu címre.

4. Közeljövőre tervezett GISPÁN® fejlesztések

Általános funkcionalitás - Web alapú működés
  • Belső (Intranet) hálózaton a teljes funkcionalitású alkalmazás futtatása
  • Publikus adatok, térképek megjelenítése az Internet felé
Ingatlanvagyon-kataszter
  • Analitikus kimutatások kifejlesztése 

Az új funkciók fejlesztési tervének összeállításakor elsősorban követési, támogatási szolgáltatásunkban regisztrált felhasználóink észrevételeit és igényeit vesszük figyelembe.

Iktató
  • Ügyiratpótlás kezelése, naplózása az ügyhöz kapcsolódóan.

A kifejlesztett új programverziókat minden követési, támogatási szolgáltatásunkban részt vevő felhasználónk minden további díj vagy költség felszámítása nélkül megkapja.

Vagyonanalitika
  • Leltározási lehetőség kifejlesztése
  • Lekérdezések adattartalmának fejlesztése

5. GISPÁN® alrendszerek verziószámai

Általános funkciókészlet

1.19.00

Ingatlan nyilvántartás

2.57.00

Pályázatkezelés

2.09.00

Keretrendszer

2.07.00

Útnyilvántartás

2.05.00

Bérleményhasznosítás

2.14.60

Közterület és címnyilvántartás

2.20.00

Építmény műszaki nyilvántartás

2.10.00

Szerzés - elidegenítés

2.09.00

Partner alrendszer

2.58.00

Építéshatóság

2.52.00

Beruházás - karbantartás

2.04.00

Jogosultsági alrendszer

2.08.00

Városrendezés

2.22.00

Ingatlanvagyon kataszter

2.13.01

Rajzi alrendszer

2.01.00

Zöldterület kataszter

1.01.00

Vagyon analitika

1.16.00

Iktató

1.27.00

Környezetvédelem

1.11.03

Bevételi analitika

2.04.00

Ingatlantörzs

2.12.00

Szabálysértés

2.00.01

Könyvelés

2.05.00

Ha az Ön GISPÁN® rendszerében nem ezek a verziószámok szerepelnek, akkor kérjük hívja hot-line szolgálatunkat a (1) 316-0506 telefonszámon vagy küldjön e-mailt a gispan@rudaskarig.hu címre.

6. GISPÁN® tippek

Hogyan tehető mások számára is láthatóvá egy elkészített térképi tematikus festés?

Tematikus festés készítésekor egy halmaz fájl jön létre, amely elmenthető. A rajzkezelő Eszközök/ Halmaz menüpontjával előhívható Halmaz panelen látható a festés során keletkezett .tem fájl A panelen lévő Mentés ikonra klikkelve, tetszőleges helyre tetszőleges néven .set kiterjesztéssel elmenthető a tematikus festés fájlja. Amennyiben a mentés egy erre kijelölt mások által is hozzáférhető könyvtárba történik, akkor nincs további teendő, ugyanezen halmaz panel Megnyitás ikonja segítségével, az elmentett festés bárki által megnyitható és megtekinthető. Figyelem, a tematikus festés eredménye csak akkor látható, ha a Rajzelem megjelenítés panel Kitöltés opciója be van kapcsolva!

 Tematikus festés készítésének folyamata és lépései megtalálhatók a Rajzi alrendszer felhasználói kézikönyvében.

Hogyan kaphatok listát egy listázó űrlap egy oszlopában szereplő különböző értékekről a szűrőfeltétel megadásakor?

Erre a célra a listázó űrlap Lekérdezés menüben a Előforduló értékek listája... parancs szolgál megoldással, amely a szűrőfeltétel megadásakor válik aktívvá. E menüpont kiválasztása esetén a program egy ablakban felsorolja a listázó űrlap azon oszlopának összes különböző előforduló értékeit (előfordulásuk számával együtt), amely oszlopban a kurzor állt, amikor a menüpontot aktivizáljuk. Figyelni kell azonban arra, hogy ez a menüpont csak a szűrőfeltétel megadásakor (F7 után) működik.

Ezt a rovatunkat az elmúlt időszakban a GISPÁN® hot-line szolgálathoz érkezett, vélhetően közérdeklődésre is számot tartó kérdések alapján állítottuk össze.