MIR-levél
Hírlevelünk célja, hogy partnereinket rendszeresen tájékoztassuk a MIR-rel kapcsolatos hírekről. (Hírlevelünket más címre is kérheti, vagy lemondhatja, csak kattintson a megfelelő aláhúzott szavakra.)
 
www.rudaskarig.hu
mail@rudaskarig.hu
Békés, Boldog Karácsonyt és Sikerekben Gazdag, Eredményes Új évet kívánnak Önnek a Rudas & Karig Kft. munkatársai
 Tartalomjegyzék
2010. december
1. Karácsonyi üdvözlet
2.
 
Előadás és kiállítás a MAVÍZ
Főmérnöki értekezleten
3. Új Labor alrendszer fejlesztés a
Fővárosi Vízműzek Zrt. számára
4.
Partnereink
1. Karácsonyi üdvözlet

Kosztolányi Dezső – Karácsony


Ezüst esőben száll le a karácsony,
a kályha zúg, a hóesés sűrű;
a lámpafény aranylik a kalácson,
a kocka pörg, gőzöl a tejsűrű.

Kik messze voltak, most mind összejönnek
a percet édes szóval ütni el,
amíg a tél a megfagyott mezőket
karcolja éles, kék jégkörmivel.

Fenyőszagú a lég és a sarokba
ezüst tükörből bókol a rakott fa,
a jó barát boros korsóihoz von,

És zsong az ének áhítatba zöngve…
Csak a havas pusztán a néma csöndbe
sír föl az égbe egy-egy kósza mozdony.

2. „Kockázat alapú karbantartás menedzsment rendszer” előadás és kiállítás a MAVÍZ Főmérnöki értekezleten Egerszalókon
2010. október 12-13-án került megrendezésre a MAVÍZ Főmérnöki Értekezlet. Számos, magas színvonalú szakmai előadás között Cégünk is lehetőséget kapott, hogy a konferencia résztvevői számára ismertesse kockázat alapú karbantartás menedzsment rendszerünk lényegét, a felhasználók számára nyújtott előnyeit.

Előadásunk során ismertetésre került a GOP-1.1.1-07/1-2008-0061 keretében kifejlesztett új megoldásunk, amely a más rendszerekhez való integrációjával csökkenti a redundáns adatfelvitelt, valamint biztosítja a komplex elemzések lehetőségét. A Kockázatalapú Karbantartás menedzsment Rendszer a vállalat költséghatékony működését segítő eszköz, amely átláthatóvá teszi a karbantartási ráfordítások nyilvántartását és elemzését, és egyúttal hozzájárul a szolgáltatás biztonságának javításához is.
 
A rendszer használatát, outputjai értékelését jelentős mértékben segítik térinformatikai képességei, melyek szorosan kapcsolódnak a műszaki objektumokat nyilvántartó alrendszerhez, valamint a munkalap nyilvántartó alrendszerhez. Ez utóbbi a hálózati adatok gyűjtésének, és aktualizálásának elsődleges eszköze is.

Megoldásunk a karbantartási feladatok elemzéséhez, illetve a hálózat rekonstrukció ütemezéséhez ad döntéstámogatást a ráfordítás és a szerteágazó kockázati tényezők mérlegelése alapján. Az informatikai rendszer illeszkedik a létező vállalati struktúrához, szokásokhoz és adottságokhoz, meglevő informatikai és szabályozási rendszerekhez, továbbá rugalmasan használható a mindennapi gyakorlatban.
3. Labor alrendszer fejlesztése vonalkódos mintaazonosítással és mobil megoldásokkal a Fővárosi Vízművek Zrt. számára
A MIR Labor alrendszerének fejlesztése hamarosan a befejező fázisához érkezik. A fejlesztés célja, a napi mintavétel tervezés és a mintavevők munkájának egyszerűsítése korszerű technológiai megoldásokkal.

A fejlesztés lehetőséget biztosít arra, hogy a napi mintavételi tervek gyorsan, könnyedén összeállíthatóvá váljanak. Ezt követően a rendszer a mintavevők PDA készülékeire továbbítja az előírt mintavétel adatait és kinyomtatja a mintásüvegek vonalkóddal ellátott címkéit.

A mintavevő a mintavétel során rögzíti a mintavétel körülményeit, a helyszíni vizsgálatok eredményeit valamint az alkalmazott műszereket. A rögzített adatok on-line továbbításra kerülnek a Labor alrendszer számára, ezzel csökkentve az időráfordítást, tehermentesítve a labor személyzetét a helyszíni adatok kézzel történő rögzítése alól.

A napi tervben szereplő mintavételezés végeztével a mintavevő a vonalkóddal ellátott mintásedényeket átadja a mintaátvevőnek, aki a vonalkódok leolvasásával automatikusan érkezteti, azonosítja, regisztrálja a beérkezett mintákat. Szükség esetén átirányítja a másik vizsgáló laboratóriumba.

Ezzel a fejlesztéssel a rendszer papírmentessé teszi a mintavétel folyamatát, valamint gyorsabbá és többszöri feldolgozás nélkülivé válik az információk feldolgozása úgy, hogy közben a munkatársak adminisztratív terhei jelentősen csökkennek.
4. Partnereink


Óbudai Egyetem
Universitas Budensis

Készítette: Rudas & Karig Kft.
Elérhetőség és kapcsolatfelvétel: (1) 316-0506, 316-1096, 316-1097
www.rudaskarig.hu
Hírlevél lemondás
Feliratkozás a hírlevélre
Észrevétel, üzenet a szerkesztőknek