 |
MIR-levél
Hírlevelünk célja, hogy partnereinket rendszeresen
tájékoztassuk a MIR-rel kapcsolatos hírekről.
(Hírlevelünket más címre is kérheti vagy lemondhatja a
mail@rudaskarig.hu
címre küldött üzenetével.) |
|
|
Ünnepélyes keretek között került sor a Pécsi Vízmű Rt-nél a MIR bevezetésére indított
projekt zárására. A rendezvényen részt vett a Pécsi Vízmű Rt. menedzsmentje, a tulajdonos
képviselője, valamint a projektben kulcsszerepet betöltött munkatársak, összesen mintegy
harminc fő. A MIR bevezetési munkálatait a megjelentek egyöntetűen a Pécsi Vízmű Rt. egyik
legsikeresebb informatikai projektjeként minősítették. A hivatalos programot kellemes hangulatú
vacsora követte. Az elért eredményekről, a munkálatok részleteiről és a projekt értékeléséről
részletes riportban számolunk be.
|
|
|
|
 |
2003. szeptember
|
|
|
Újabb MIR Labor alrendszer partnerek
Május-június hónap folyamán, sikeres pályázatok eredményeképpen, két újabb vízművállalat döntött a
Labor rendszer bevezetése mellett, így a mai állapotok szerint, összesen nyolc vízmű, az évvégére több
mint 35 laboratóriumban fogja a rendszert használni, a magyarországi települések közel 25%-ban
az ivóvíz és szennyvíz minőségellenőrzése a Rudas & Karig Kft. MIR Labor rendszerének támogatásával
történik.
További információk:
Hidvégi Miklós, Rudas & Karig Kft.,
Molnár László, Rudas & Karig Kft.,
Jelentős térinformatikai és adatfeldolgozási projektek indultak
A nyár folyamán négy közművállalatnál kezdődtek meg térinformatikai adatfeldolgozási munkálatok.
Az előkészítő fázisban megvalósíthatósági tanulmányokat készítünk, amelyek részletesen elemzik a
várható költségeket, feltárják az esetleges kockázati tényezőket, és meghatározzák a célokat. Ezt
követően kerül sor a közműtérképek szakági tartalmának digitális átalakítására, komplex térinformatikai
műszaki adatbázis létrehozására az ivóvíz és szennyvíz szakágban egyaránt. A szakági térképekről
leolvasható minden grafikus és szöveges leíró információ automatikusan a MIR szöveges adatbázisába
kerül, és létrejön a kapcsolat a szöveges adatbázis és a térkép között, amely nem csak a műszaki
objektumokat érinti, de kiterjed a térképi bekötések és a számlázási rendszerben szereplő fogyasztók
összerendelésére is.
További információk:
Hidvégi Miklós, Rudas & Karig Kft.,
Ügyfélszolgálati portál
Elkészült ügyfélszolgálati portálunk, melynek segítségével partnereink egy kényelmes Internetes
portálon keresztül jelezhetik a Műszaki Információs Rendszerrel kapcsolatos észrevételeiket,
javaslataikat. A széleskörű szolgáltatásokat nyújtó felületen a bejelentést tevő
felhasználó folyamatosan követheti bejelentéseinek aktuális státuszát (regisztrálva, fejlesztési munkába véve,
javítás kész stb.), és automatikusan e-mail üzenetet kap, ha a bejelentés státusza megváltozik.
Az ügyfélszolgálati portál lehetőséget ad a fejlesztők és a bejelentők kommunikációjára a probléma pontos
behatárolása céljából. A felhasználók láthatják egymás publikus bejelentéseit is, illetve az azokra adott
fejlesztői válaszokat.
Jelenleg a teszt időszak folyik, terveink szerint az idén minden felhasználónk
számára elérhető lesz az ügyfélszolgálati portál.
További információk:
Hidvégi Miklós, Rudas & Karig Kft.,
Molnár László, Rudas & Karig Kft.,
Külföldi érdeklődés a MIR iránt
Hazai projektjeink sikere felkeltette külföldi vízművállalatok és vízműipari tanácsadó cégek érdeklődését.
Előrehaladott tárgyalások folynak a MIR bevezethetőségét illetően mind európai uniós, mind pedig délkelet-európai államok vízműveivel, szervezeteivel. Az ősz folyamán a felkéréseknek megfelelően több külföldi bemutatót, MIR ismertetőt tartunk Délkelet és Nyugat-Európában, melynek tapasztalatait
hírlevelünk későbbi számaiban közöljük.
További információk:
Karig Gábor, Rudas & Karig Kft.,
Főmérnöki Értekezlet, 2003. október 21-22, Hajdúszoboszló
Mint minden évebn, úgy az idén is mind kiállítóként, mind pedig előadóként részt veszünk a VCSOSZSZ által szervezett
Főmérnöki Értekezleten. A kiállítási standunkon és az előadásunkon minden érdeklődőt szerettel várunk.
További információk:
Molnár László, Rudas & Karig Kft.,
Laborvezetői konferencia volt Zalaegerszegen
Zalaegerszegen 2003. május 28-29-én volt a VCSOSZSZ szervezésében a laboratóriumi munkatársak számára
rendezett Laborvezetői Konferencia és Kiállítás, melyen kiállítóként és
előadóként is részt vettünk. A kiállítás keretében, az előadások szüneteiben egy kivetítő segítségével
élő Labor rendszer bemutatót tartottunk. Megnyugtató volt az a sok-sok pozitív visszajelzés és
elismerés, melyet az érdeklődőktől és már meglévő felhasználóinktól kaptunk.
További információk:
Hidvégi Miklós, Rudas & Karig Kft.,
|
|
|
2. Ünnepélyes projektzárás a Pécsi Vízműnél |
|
A Pécsi Vízmű Rt-nél az év első felében befejeződött a MIR bevezetési projekt. Ennek során
a vízműnél használatba vették a MIR 6 alrendszerét, köztük az újonnan kifejlesztett
Munkalap és karbantartás, valamint az Autodesk Map, illetve MapGuide
alapokra építkező Térinformatikai karbantartó, illetve lekérdező alrendszert.
A projekt lezárására ünnepélyes keretek között május 27-én került sor. A résztvevő hallgatóság
elsősorban a PV Rt. menedzsmentjéből és azoknak az osztályoknak a vezetőiből állt, akik a rendszerrel
munkájuk során kapcsolatba kerülnek, valamint meghívták cégünk azon munkatársait is, akik a projektben
jelentősebb mértékben vettek részt.
A rendezvény első részében Tóth Balázs, aki egyöntetű vélemény szerint nagyon sikeresen
és ügyesen vezette a bevezetési projektet
a vízmű részéről, tartott mintegy másfél órás bemutatót a bevezetett rendszerről. Előadásában
bemutatott minden alrendszert, ismertette azok céljait, feladatait és használatuk előnyeit.
Beszélt a rendszerben jelenleg már megtalálható és a jövőben betöltendő adatokról, valamint ezen
adatok kinyerésének, lekérdezésének, elemzésének lehetőségeiről. Minden modul kapcsán megemlítette
a bevezetés és adatfeltöltés során felmerült nehézségeket, de elmondta azt is, hogy a Pécsi Vízmű
Rt. és a fejlesztést végző Rudas & Karig Kft. hatékony együttműködése révén a problémákat a bevezetést
végző csapat sikeresen megoldotta. A jövőbeli folyamatos együttműködés pedig garancia arra, hogy a
használat közben adódó nehézségek is ugyanilyen sikeresen fognak megoldódni. Ennek kapcsán két
alrendszert emelt ki: egyrészt az újonnan kifejlesztett Munkalap és karbantartás, másrészt az
Autodesk Map, illetve MapGuide alapú Térinformatikai karbantartó, illetve
lekérdező alrendszert, amelyek bevezetése jelentette a legnagyobb kockázatot a projekt során.
Hangsúlyozta azonban, hogy ezek a modulok is teljes értékűek, és minden tekintetben kielégítik a
Pécsi Vízmű Rt. elvárásait. Nem rejtette véka alá azt sem, hogy a rendszer használatba vétele során
az eredeti elvárások kissé módosultak, újabb igények fogalmazódtak meg, amelyek kielégítése a
következő év feladatai lesznek.
Tóth Balázs a MIR-ben található adatokkal kapcsolatban elmondta, hogy a már meglévő digitális
térképek MIR követelményeinek megfelelő átstrukturálása és javítása megtörtént, bár a hálózat
topológiáját még nagymértékben korrigálni kell. A hálózati objektumok adatainak teljeskörű
betöltése a MIR Műszaki objektum nyilvántartásába szintén megtörtént a vezetékszakaszoktól kezdve
a bekötéseken át a vízmérő órákig és elzáró szerelvényekig. Ez a hatalmas mennyiségű adat
egy erre a célra kidolgozott eszközkészlet és technológia révén a térképekről automatikusan
került feldolgozásra és betöltésre. Az adatbázis és a térképi tartalom együttműködésének bemutatására
zárási tervet is készített a MapGuide-os térinformatikai lekérdező felületen. Ennek során
a térképen kijelölt egy feltételezett csősérülés vagy javítási munka miatt kizárandó vezetékszakaszt,
mire a program kijelölte a kizárás végrehajtásához lezárandó tolózárakat és elkészítette a kizárt
fogyasztók listáját.
Az adatok feltöltöttségét tovább részletezve Tóth Balázs elmondta, hogy a Munkalap és
karbantartás alrendszer éles indítását az év elején kezdték meg fokozatosan, az egyes szakterületek
szerinti ütemezéssel. Ennek eredményeképpen mára már több száz hibajelentés, karbantartási igény lett
regisztrálva a rendszerben, és ezekhez többnyire a munkalapok is fel lettek véve. Ezeken túl megemlítette
még, hogy a termelési adatok a TOPKAPI rendszerből automatikusan kerülnek át a MIR Termelési és szolgáltatási
alrendszerébe, továbbá, hogy a vízmű laboratóriumában már élesben használják a Labor
alrendszert, így ott is folyamatosan gyűlnek az adatok - amellett, hogy az adatmigráció során is
több ezer vízminőségi vizsgálati eredmény került betöltésre a rendszer adatbázisába.
Az előadás után Nyirati István, a Pécsi Vízmű Rt. igazgatója kért szót. A menedzsment nevében
elmondta, hogy az elért eredményekkel elégedettek, a MIR bevezetése a problémamentes
informatikai projektjeik közé tartozik. Mint minden projektben, itt is akadtak előre nem várt, megoldandó problémák, de a két cég közös erőfeszítéssel sikeresen vette az akadályokat.
Köszönetet mondott mind a vízmű,
mind a Rudas & Karig Kft. projektben résztvevő kollégáinak a helytállásért és a munkálatokban való
eredményes közreműködésért. Zárásképpen reményét fejezte ki, hogy a két cég közötti együttműködés a
jövőben is zökkenőmentes és hasonlóan sikeres lesz.
A hivatalos program után a két cég munkatársai kellemes hangulatú vacsorával tettek pontot a
projekt - és a közös munka első szakaszának - végére.
|
|
További információk: Tóth Balázs, Pécsi Vízmű Rt.
Hidvégi Miklós, Rudas & Karig Kft.,
|
|
|
|
3. Labor rendszer bevezetésének tapasztalatai a Fővárosi Vízművek Rt.-nél |
|
A Fővárosi Vízművek Rt. laboratóriumában a MIR Labor alrendszer bevezetésének tapasztalatairól
kérdeztük Ribizsár Zoltánt, a Vízminőségi- és Környezetvédelmi Osztály minőségirányítási mérnökét:
R&K: Melyek voltak a Labor rendszer bevezetésének fő célkitűzései, a legfontosabb elvárások?
R.Z.: Alapvető célunk a régi számítógépes rendszer lecserélése volt egy olyan rendszerre, amely
kiküszöböli a meglévő rendszer körülményes, nehézkes használatát, és megfelel az MSZ EN ISO
17025:2001 szabvány követelményeinek. Ezen felül további elvárás volt, hogy a vizsgálati eredmények
minősítése az érvényben lévő törvényi előírásoknak megfelelően történjen. A rendszer támogassa a
vizsgálati eredmények statisztikai elemezhetőségét. Legyen lehetőség mintavételi terv összeállítására,
és a megvalósulásának követésére. Alkalmas legyen akkreditált laborkövetelményeknek
megfelelő dokumentáció készítésére (pl.: minta iktatókönyv, mintavételi jegyzőkönyv, laboratóriumi
munkalap, vizsgálati jegyzőkönyv). Támogassa a minták azonosítását, nyomon követhetőségét az üres
mintásüveg kiadásától, a vizsgálatok befejezéséig, legyen lehetőség az azonosító címkék nyomtatására
a rendszerből. A rendszer legyen a NAT által elfogadott. Végül legyen integrálható a Fővárosi
Vízműveknél alkalmazott Műszaki Információs Rendszerhez és az SAP Controlling rendszeréhez.
R&K: Te személy szerint nagyon sokat dolgoztál a projekt sikere érdekében, milyen jelentősebb
problémák, előre nem látott feladatok merültek fel a rendszer bevezetési munkálatai kapcsán?
R.Z.: Nálunk a labor több önálló szervezeti egységre, laborrészlegre tagozódik, ezért az eredmények
rögzítésével, munkalapok nyomtatásával, illetve jóváhagyási jogosultságával kapcsolatosan merültek fel
megoldandó nehézségek, melyek egy részét sikerült kiküszöbölnünk, másik részére pedig a program
továbbfejlesztése szolgáltat megoldást. Emellett a rendszer törzsadatainak, így legfőképpen a
vizsgálati paraméterek nyilvántartásának, valamint a paraméter- és vizsgálatcsoportoknak az összeállítása
igényelt nagy körültekintést, és ezeken van is még finomítani való. A jogosultságok tekintetében
értelmezési gondjaink merültek fel, és a tesztelés, valamint a próbaüzem során is felléptek olyan
előre nem látott igények és problémák, amelyekre a fejlesztőkkel közösen kellett, és sikerült a
megoldást megtalálni.
R&K: Folyamatban van a laboratóriumotok MSZ EN ISO 17025:2001 szabvány szerinti akkreditálása.
Sikerült-e eleget tenni a Nemzeti Akkreditációs Testület új informatikai rendszerrel szemben
támasztott követelményeinek?
R.Z.: Véleményem szerint a rendszer eleget tesz a szabványban és a NAT irányelvekben megfogalmazott
követelményeknek, de ezt a helyszíni akkreditációs látogatás előtt még nem szeretném "elkiabálni".
Ezt követően tudok majd a konkrét akkreditálási tapasztalatokról beszámolni.
R&K: Az oktatások, próbaüzem, kezdeti adatfeltöltések után Te már elég alaposan ismered a
rendszert. Mit tartasz a rendszer fő erősségének?
R.Z.: A mintákat a mintavétel ütemezésétől a vizsgálati eredmények lezárásáig egyszerűen,
szisztematikusan nyomon tudjuk követni. Értékelni, statisztikailag elemezni tudjuk az eredményeket.
Egyszerűbbé és gyorsabbá vált a formanyomtatványok, vizsgálati jegyzőkönyvek elkészítése. A Társaság
illetékes kollegái on-line hozzáférésüknek köszönhetően azonnal használhatják a vizsgálati
eredményeket. A teszt, illetve az adatfeltöltések során felmerült problémák megoldása alkalmával
hatékony az együttműködés a Rudas & Karig Kft. kollégáival. Remélhetőleg a követés-támogatás
tevékenység is a rendszer erősségévé válik, amelyhez már most nagyon sok javaslatunk van.
R&K: Köszönöm a beszélgetést, és további jó munkát kívánok!
|
|
További információk: Ribizsár Zoltán,
Fővárosi Vízművek Rt.
|
|
|
|
4. MIR Partner Nap |
A negyedik negyedévben MIR Partner Nap-ot rendezünk, melyre minden felhasználónkat és a MIR iránt
érdeklődőket is szeretettel várunk.
A partner nap célja, hogy fórumot biztosítsunk MIR felhasználóinknak a rendszerrel
kapcsolatos tapasztalatok kicserélésére, összegyűjtsük észrevételeiket, vázoljuk számukra
a MIR fejlesztésének tervezett főbb irányait, és válaszoljunk a rendszerrel kapcsolatos kérdésekre.
A rendezvény pontos időpontjáról és helyszínéről, a jelentkezés és regisztráció módjáról
későbbi hírlevelünkben adunk tájékoztatást.
A rendezvény tervezett programja:
- Az új ügyfélszolgálati portál bemutatása, bevezetése
- A Követés-támogatás szolgáltatásunk - távoli eléréssel
- A MIR fejlesztési stratégiája
- A MIR intranet/internet környezetben - ORACLE IAS
- Térinformatikai alapkérdések
- MicroStation/V8 - AutoCAD Map?
- Térinformatikai portál: MapGuide - Bentley Publisher?
- AZ ISO 9001:2001 bevezetés hatása és következményei
- Partnereink előadásai a bevezetés felhasználói tapasztalatairól
|
|
További információk: Karig Gábor Rudas & Karig Kft.
|
|
|
|
5. Újdonságok a MIR-ben |
Műszaki objektum nyilvántartó alrendszer
- Az informatikai eszközök nyilvántartásánál több új jellemző is rögzíthető, és egyszerre több
számítógépről is lehet részletes listát kérni nyomtatóra. A lista tartalmazza az illető
számítógép tulajdonságait, azt hogy a géphez milyen alkatrészek, kiegészítők tartoznak, és
hogy a MIR nyilvántartása szerint, milyen szoftverek vannak installálva a számítógépen.
- A műszaki objektumok több jellemzője jelenik meg a listázó űrlapokon.
- A műszaki objektumokhoz illetékes önkormányzat nyilvántartása.
- Mérőeszközök felvétele az objektumnyilvántartásba.
|
|
|
Labor alrendszer
- Mértékegységek javított kezelése a határérték automatikus ellenőrzésekor.
- Az eddigi öt helyett, már tíz előre definiált megjegyzés adható meg a mintákhoz.
- A program nyilvántartja, hogy egy adott szabványos vagy belső metodika szerinti vizsgálat
milyen mintaanyagon végezhető el, (ivóvíz, szennyvíz, fürdővíz, iszap stb.) és a minta
iktatásakor csak olyan vizsgálatok mintához rendelését engedi meg, amelyek az adott
mintaanyagon elvégezhetők.
- Az alsó méréshatár mellett a mérési bizonytalanság és a kimutathatósági határ kezelése.
- Akkreditált laboroknál automatikusan szabványos figyelmeztetés jelenik meg a vizsgálati
jegyzőkönyvön, ha a minta olyan típusú vizsgálatot (biológia, kémia stb.) tartalmaz,
amely típusú mintavételre a labor nem akkreditált.
- A mintavételi helyek eredményeit összesítő listát átalakítottuk szabványos listázó űrlappá,
az adatok így szűrhetők, rendezhetők, statisztikai funkciók hajthatók végre, exportálhatók,
térképre vetíthetők stb. A lista több formátumban készíthető el: numerikus vagy szöveges
eredményekkel, mértékegységek külön megjelenítésével stb.
- Adott napra ütemezett minták felvételének lehetősége. Ilyenkor a minta alapadatait a Labor
alrendszer mintavételi terve alapján vagy más okból már felveszik az elektronikus iktatókönyvbe,
de a minta megvételére csak egy későbbi időpontban kerül sor.
- Mintavételi adminisztráció támogatása olymódon, hogy a rendszer a kijelölt minták státuszát
"Mintavétel alatt" státuszra állítja, a mintavevő számára mintavételi listát nyomtat,
automatikusan elkészíti a mintákhoz szükséges mintásüveg-címkéket az előírt vizsgálatok
típusa alapján, és kinyomtatja a mintavételi jegyzőkönyveket.
- Vizsgálati eredmények részlegvezető által történő, vizsgálati típusonkénti (biológia, kémia stb.)
jóváhagyásának lehetősége a minta lezárása előtt.
- Kiadott vizsgálati jegyzőkönyvek adminisztrálása, a jegyzőkönyv képi formátumának elmentése.
- Egymintás munkalap készítése egy minta összes vizsgálatát elvégző laboráns számára.
|
|
Az új funkciókkal kiegészített felhasználói kézikönyv minden felhasználónk számára rendelkezésre
áll. Ha Ön még nem kapta meg, kérjük küldjön egy e-mailt
hot-line szolgálatunknak.
|
Termelési és szolgáltatási adatok alrendszer
- Továbbfejlesztett interfész a folyamatirányító rendszertől átvett termelési adatok kezelésére.
- Számolt mérési helyek eredményeinek gyorsabb előállítása.
|
|
|
További új MIR funkciók
- Listázó űrlapokon a felhasználó kiválaszthatja, hogy a rendszer a kis és nagy betűket
a szűrésnél megkülönböztesse-e, valamint rendszerparaméterben beállítható, hogy a kettő
közül melyik legyen az alapértelmezett mód.
- Összetett szűrés is felhasználható a szűrők kombinálására, halmazműveletekre.
- Ha egy korábbi szűrés végrehajtása után a szűrőfeltétel megadásakor a felhasználó
ismét lenyomja az F7 billentyűt, a rendszer a megfelelő oszlopokba visszaírja számára
az előzőleg alkalmazott szűrőfeltételt.
- Az exportálási formátumok kibővültek. A HTML, CSV, vágólap stb. formátumok mellett ezentúl
a SYLK formátum is használható. Ez a formátum elsősorban Excelbe történő adatexportáláskor
hasznos, mert az adatok mellett azok típusáról is tartalmaz információt.
|
|
Ha bármelyik új funkcióval kapcsolatban kérdése vagy észrevétele van, kérjük hívja a (1) 316-0506
telefonszámon hot-line szolgálatunkat vagy küldjön e-mailt a
mail@rudaskarig.hu címre.
|
|
 |
|
6. Közeljövőre tervezett MIR fejlesztések
|
Labor alrendszer
- Egy laboratórium önálló részlegeinek szervezeti egység szintű kezelésével
kapcsolatos funkciók továbbfejlesztése.
- Mértékegységek kezelésének továbbfejlesztése.
- Hatósági és egyéb külső laboratóriumokban végzett vizsgálatok eredményeinél a
jogosultsági rendszer fejlesztése.
- Kézi és gépi mintaszám kiosztás beállíthatósága laboratóriumonként.
|
|
Energia alrendszer
- Az elemzési funkciók jelentős bővítése.
- Energia felhasználási adatok konkrét műszaki objektumokhoz kapcsolása a hierarchikus
elemezhetőség céljából.
- A fajlagos értékek számolásának továbbfejlesztése a termelési adatok szélesebb körű
felhasználásával.
|
|
|
Általános MIR funkcionalitás
- A felhasználó által elmentett oszlopbeállítások automatikus visszatöltése a felhasználó
következő bejelentkezésekor.
- A listázó űrlapok fejlécében kijelzésre kerül, hogy van-e beállított szűrés, rendezés,
elrejtett oszlop.
- Felhasználó által definiálható számítási művelet kibővítése, hogy tetszőleges alrendszerből
származó adatokat együttesen, egy matematikai kifejezésben is szerepeltetni lehessen.
|
|
Várjuk követési és támogatási szolgáltatásunkban részt vevő felhasználóink véleményét és
javaslatait új funkciók tekintetében. Kérjük hívja a (1) 316-0506 telefonszámon hot-line
szolgálatunkat vagy küldjön e-mailt a mail@rudaskarig.hu címre.
|
 |
|
 |
|
7. MIR alrendszerek verziószámai |
| Műszaki objektum nyilvántartó alrendszer |
2.29.07. |
| Termelési és szolgáltatási adatok alrendszer |
1.33.07. |
| Labor alrendszer |
1.51.06. |
| Munkalap és karbantartás alrendszer |
1.03.09. |
| Energia alrendszer |
1.25.01. |
| Környezetvédelmi alrendszer |
1.04.02. |
| Adatelemző alrendszer |
1.01.05. |
| Térinformatikai alrendszer |
2.00.01. |
| Bentley térképkezelő alrendszer |
2.01.00. |
| Autodesk Map térképkezelő alrendszer |
2.00.00. |
| Autodesk MapGuide térképkezelő alrendszer |
2.00.00. |
|
|
Ha az Ön MIR rendszerében nem ezek a verziószámok szerepelnek, akkor kérjük hívja hot-line
szolgálatunkat a (1) 316-0506 telefonszámon vagy küldjön e-mailt a
mail@rudaskarig.hu címre.
|
|
 |
|
8. MIR tippek
|
|
Hol lehet az objektum nyilvántartásban szereplő műszaki objektumokról olyan listát nyomtatni,
amely megmutatja, hogy egy települési elosztóhálózat milyen vezetékszakaszokból épül fel,
azokon milyen aknák, bekötések és szerelvények vannak.
Adatelemző alrendszerben a Karbantartás menü Hierarchia lista menüpontját kell
kiválasztani. A megjelenő űrlapon a kezdő objektum mezőbe ki kell választani a keresett települési
elosztóhálózatot (itt érdemes MIR listázó űrlapok keresési és rendezési funkcióit használni),
kimenetként nyomtatót kell beállítani. A rendszer a kiválasztott települési elosztóhálózat
felépítést faszerű hierarchiába szervezve fogja megjeleníteni. A nyomtatási előkép megjelenik a
képernyőn, ahonnan egy gombnyomással indítható a nyomtatás.
|
|
A mintákhoz a kötelezően előírt megjegyzéseken kívül leggyakrabban három vagy négy standard
megjegyzés szöveget szeretnénk beírni és a vizsgálati jegyzőkönyvön megjeleníteni.
A vonatkozó rendeletekben előírt megjegyzések automatikusan megjelennek a vizsgálati jegyzőkönyveken.
Ha ezeken túlmenően szeretne a felhasználó megjegyzést fűzni a mintához, természetesen arra is van
lehetőség. A szükséges megjegyzést, a megjegyzés mezőbe egyszerűen be lehet gépelni, vagy a gyakori
megjegyzések közül is ki lehet választani egyet vagy többet.
A gyakori megjegyzések előzetes megírására rendszerparaméterek szolgálnak. 10 db megjegyzést lehet
előre felvenni a rendszerbe az alrendszer menü Rendszerparméter karbantartás menüpontjánál.
E menüpont aktivizálásakor megjelenő listában meg kell keresni az RVLB_MINTAMEGJ_X (X helyén
sorszám 1-től 10-ig) rendszerparamétert, és a gyakori megjegyzéseket ezekhez be kell írni. Ha ez
megvan, akkor abban az esetben ha ilyen megjegyzést kívánunk fűzni a mintához, már nincsen más
dolgunk, mint a megjegyzés mezőben az F9 gombbal kérni a gyakori megjegyzések listáját.
A listából a kívánt megjegyzés, vagy megjegyzések kiválaszthatók. A megjegyzések a kiválasztás után
még szükség szerint módosíthatók, kiegészíthetők.
Fontos tudnunk azonban, hogy a rendszerparaméterek módosítását csak az erre jogosultságot kapott
felhasználó végezheti el.
|
|
Ezt a rovatunkat az elmúlt időszakban a MIR hot-line szolgálathoz érkezett,
vélhetően közérdeklődésre is számot tartó kérdések alapján állítottuk össze.
|
|
 |
|